SUEZ voor tweede jaar op rij erkend als Top Employer

SUEZ Recycling and recovery Belgium is voor het tweede jaar op rij door het Top Employers Institute erkend als Top Employer in België. Het recyclagebedrijf behaalde het certificaat omdat ze een innovatief HR-beleid voert, waarin de medewerker centraal staat, en zo de best mogelijke werkomgeving garandeert.
Top Employers Institute is de wereldwijde autoriteit op het gebied van erkenning van uitmuntendheid in het HR-beleid. Om het certificaat te behalen dien je als organisatie aan te tonen dat je een vooruitstrevend en innovatief HR-beleid voert. Sandy Verdeyen, HR Director bij SUEZ, “We zijn de afgelopen jaren niet bij de pakken blijven zitten. Zo hebben we volop ingezet op de digitalisering van bepaalde HR-praktijken en processen. De opkomst van het coronavirus en de daaropvolgende lockdowns hebben ons verplicht een versnelling hoger te schakelen. En dat heeft geloond. In 2020 hebben we onder andere ons onboarding programma volledig gedigitaliseerd en e-learnings verder ontwikkeld en uitgerold in de organisatie. Bij SUEZ staat het leertraject van elke medewerker centraal.

Alles digitaal: e-learning


Tjidens de lockdown en door het verplichte thuiswerken, moest alles opeens digitaal gebeuren. Ook de opleidingen bij SUEZ. Door het coronavirus zijn we uitgedaagd geweest om de opleidingsnoden te herdenken, maar ook de manier waarop vaardigheden kunnen worden aangeleerd. Met een oog op het bestaand opleidingsaanbod en een ander op de noden die werden aangegeven door de team managers, bouwde SUEZ het reeds bestaand aanbod e-learnings verder uit. Met als resultaat: een nieuw en gericht aanbod, inclusief intern ontwikkelde e-learnings.

Het ontwikkelen van deze e-learnings ging hand in hand met de invoering van extra veiligheidsmaatregelen op de sites: preventiefilmpjes, safety rules, enz. In 2020 ontwikkelde SUEZ nieuwe safety modules met gebruik van virtuele realiteit, deze worden in 2021 verder uitgerold.

Online onboarding programma


Het onboarding programma werd volledig digitaal herschreven. Met dezelfde focus op hartelijkheid krijgen nieuwe medewerkers een volwaardige, digitale welkom. En sinds kort ook allemaal via hetzelfde online platform, ongeacht de functie of locatie van de nieuwe medewerker.

Volg de campagne #EenJobNaarMijnEvenbeeld


Begin 2020 lanceerde SUEZ Belgium een employer branding campagne op sociale media. De campagne laat de medewerkers van SUEZ Belgium aan het woord en zet zo het DNA van de organisatie in de kijker. Want de missie van de medewerkers is een positieve bijdrage te leveren aan de toekomst van onze planeet. Via de campagne #EenJobNaarMijnEvenbeeld ontdekken kandidaat-collega’s hoe SUEZ een omgeving creëert die carrièremogelijkheden, persoonlijke ontwikkeling en het bouwen aan een duurzame wereld combineert.