SUEZ plant boom voor elke klant die overstapt op digitale facturatie

Afvalverwerkingsbedrijf SUEZ Recycling & recovery Belgium lanceert vandaag haar "Maak de switch"-campagne, om duurzaamheid te bevorderen en het leven van haar klanten te vergemakkelijken. In het kader van deze campagne zal SUEZ België, in samenwerking met de Koninklijke Belgische Bosbouwmaatschappij (KBBM), een boom planten voor elke klant die overstapt van een papieren naar een digitale facturatie. Op deze manier wil SUEZ, actief in de milieusector, het milieu een extra handje helpen en tegelijkertijd digitalisering bevorderen.

De coronapandemie heeft onze gewoontes en manier van leven veranderd. De lockdown zorgde ervoor dat Belgen hun lokale omgeving en de natuur rond hun huis konden herontdekken. Ook duurzaamheid en digitalisering beheersten de afgelopen weken het debat. Daarom lanceert SUEZ haar "Maak de switch"-campagne, die tot eind juli loopt. SUEZ zal 5.000 bomen planten voor al haar klanten die al hebben gekozen voor digitale facturatie. Het bedrijf zal daarnaast ook 1 extra boom planten per klant die tijdens de campagne deze digitale stap zet. De Groep hoopt in België minstens 10.000 nieuwe bomen te planten.

Met de campagne wil SUEZ de klanten die nog papieren facturen ontvangen, stimuleren om over te stappen op digitale facturatie. SUEZ-klanten die kiezen voor digitale facturatie ontvangen hun facturen per e-mail en op Easy Waste. Dat is een klantenportaal waarmee ze hun facturatie eenvoudig kunnen volgen en hun volledig afvalbeheer online kunnen regelen. Dankzij het platform, snel en eenvoudig te gebruiken, konden SUEZ en haar klanten zich tijdens de gezondheidscrisis efficiënt organiseren, bijvoorbeeld in het geval bepaalde activiteiten tijdelijk werden opgeschort en/of hervat. Digitalisering zal procedures vereenvoudigen en tegelijkertijd de natuur te beschermen.

De bomen zullen in 2020 worden geplant in verschillende Belgische bossen. De bossen zijn speciaal uitgekozen voor deze campagne: bijvoorbeeld in Limburg (Houthalen-Helchteren) of in de provincie Luxemburg (Daverdisse). De bomen die geplant worden, zijn hoofdzakelijk inheemse soorten zoals eiken, linden, haagbeuken en sparren. Voor deze campagne werkt SUEZ samen met de Koninklijke Belgische Bosbouwmaatschappij (KBBM), die het bos wil promoten en beschermen, en zich ook inzet voor duurzaam bosbeheer. Alle klanten die zich hebben aangesloten bij de campagne, krijgen daarvoor een certificaat.

Philippe Tychon, General Manager van SUEZ Recycling & Recovery Belgium en Luxemburg
: "SUEZ speelt een voortrekkersrol zowel naar de industrie als voor het milieu. Duurzame ontwikkeling en bescherming van het milieu behoren daarom tot onze prioriteiten. Met deze campagne willen we nog meer doen voor het milieu en tegelijkertijd de digitalisering van onze klanten stimuleren. Door over te stappen op digitale facturatie worden ze efficiënter en beschermen ze tegelijkertijd de natuur. Dat gaat helemaal in de richting van de nieuwe bestaansreden van SUEZ: werken aan een duurzaam milieu, elke dag!”.

Contact

Florence Kesteloot
florence.kesteloot@suez.com +32 472 74 82 98