Continuïteit van onze diensten - Coronavirus

De Coronavirus (COVID-19) epidemie blijft mensen en bedrijven treffen in België en wereldwijd. De voornaamste bezorgdheid van SUEZ bestaat erin om de veiligheid en gezondheid van zijn medewerkers, klanten en partners zo veel mogelijk te waarborgen. We staan allen samen voor een grote uitdaging en SUEZ streeft ernaar om zo goed mogelijk de dienstverlening verder te zetten conform overheidsrestricties.

Om onze en zeker ook uw medewerkers in deze uitdagende tijden de beste bescherming te bieden zijn we genoodzaakt een aantal nieuwe, specifieke maatregelen te nemen.
Wij danken u voor uw begrip in deze uitzonderlijke situatie en houden u op de hoogte van verdere ontwikkelingen.



Nieuwsbericht 18 mei 2020


Aangepaste openingsuren van onze sites voor directe aanvoer


Onze sites zijn weer toegankelijk voor directe aanvoer volgens onderstaande openingsuren.
U mag zich op onze sites aanbieden tot 30 minuten voor sluitingstijd.

Awans: maandag tot vrijdag van 7u30 tot 15u30
Brugge: maandag tot donderdag van 6u tot 17u, vrijdag van 6u tot 16u
Erembodegem: maandag tot vrijdag van 8u tot 17u
Estampuis: maandag tot vrijdag van 7u30 tot 17u30
Gent: maandag tot donderdag van 7u tot 16u, vrijdag van 7u tot 15u
Genk: maandag tot donderdag van 6u tot 16u, vrijdag van 6u tot 15u
Herstal: maandag tot vrijdag van 6u tot 18u, zaterdag van 8u tot 13u
Izegem: maandag tot donderdag van 6u tot 16u, vrijdag van 6u tot 15u
Laken: maandag tot vrijdag van 8u tot 16u
Luithagen: maandag tot donderdag van 8u tot 16u, vrijdag van 8u tot 15u
Neder-over-heembeek: maandag tot vrijdag van 6u tot 18u
Sombreffe: maandag tot vrijdag van 6u tot 18u



Nieuwsbericht 5 mei 2020


Heropstart van gespecialiseerde ophaling Secure Data


Wij delen u graag mee dat wij vanaf maandag 11 mei de gespecialiseerde ophaling voor de vernietiging van vertrouwelijke documenten (Secure Data) terug zullen uitvoeren volgens de contractueel voorziene frequentie op de door u gekende dagen.

Wat indien u tijdelijk geen dienstverlening nodig heeft?
Indien uw zaak gesloten is of een lediging niet noodzakelijk is, kunt u ons dit via Easy Waste melden.
Nog geen account in Easy Waste? U kunt dat via bovenstaande link in een paar klikken in orde maken.


Nieuwsbericht 30 april 2020


Heropstart van de inzamelingen PMD en glas


Wij delen u graag mee dat wij vanaf maandag 4 mei de ledigingen voor PMD en glas terug zullen uitvoeren volgens de contractueel voorziene frequentie op de door u gekende dagen.
Bent u niet in de mogelijkheid om deze periode te overbruggen? Aarzel dan niet ons hierover te contacteren.

Wat indien u tijdelijk geen dienstverlening nodig heeft?
Indien uw zaak gesloten is of een lediging niet noodzakelijk is, kunt u ons dit via Easy Waste melden.
Nog geen account in Easy Waste? U kunt dat via bovenstaande link in een paar klikken in orde maken.


Nieuwsbericht 27 april 2020


Aangepaste openingsuren van onze sites voor directe aanvoer


Onze sites, met uitzondering van Estampuis, zijn weer toegankelijk voor directe aanvoer volgens onderstaande openingsuren.
U mag zich op onze sites aanbieden tot 30 minuten voor sluitingstijd.

Awans: maandag tot vrijdag van 9u tot 15u
Brugge: maandag tot donderdag van 6u tot 17u, vrijdag van 6u tot 16u
Erembodegem: maandag tot vrijdag van 8u tot 17u
Estampuis: gesloten
Gent: maandag tot donderdag van 7u tot 16u, vrijdag van 7u tot 15u
Genk: maandag tot donderdag van 8u tot 16u, vrijdag van 8u tot 15u
Herstal: maandag tot vrijdag van 6u tot 18u
Izegem: maandag tot donderdag van 6u tot 16u, vrijdag van 6u tot 15u
Laken: maandag tot vrijdag van 8u tot 16u
Luithagen: maandag tot donderdag van 8u tot 16u, vrijdag van 8u tot 15u
Neder-over-heembeek: maandag tot vrijdag van 6u tot 18u
Sombreffe: maandag tot vrijdag van 8u tot 16u



Nieuwsbericht 15 april 2020


Aangepaste maatregelen ziekenhuizen, rust- en verzorgingstehuizen


Voor een veilige inzameling van afval afkomstig van Covid-19 patiënten in ziekenhuizen, rust- en verzorgingstehuizen zijn tijdelijke maatregelen van kracht. Deze maatregelen vloeien voort uit speciale gewestelijke nooddecreten die zijn opgesteld en goedgekeurd in het kader van de huidige crisis, op basis van wetenschappelijk advies van de federale overheid.

Ze zijn niet enkel van belang voor de veiligheid van het personeel van de ziekenhuizen, rust- en verzorgingstehuizen, maar vermijden ook dat anderen in contact komen met gecontamineerd materiaal tijdens de inzameling en verwerking van dat afval.

Een overzicht van de maatregelen per Gewest vindt u op onderstaande posters.



Nieuwsbericht 7 april 2020


Heropstart van ledigingen van rolcontainers voor papier & karton


Na de Paasvakantie, vanaf maandag 20 april, starten wij terug op met de ledigingen van alle rolcontainers voor papier & karton volgens de contractueel voorziene frequentie op de door u gekende dagen.
De ledigingen van rolcontainers voor restafval blijven ongewijzigd, tenzij u een sluiting heeft doorgegeven.

De ledigingen van rolcontainers voor glas en PMD blijven nog steeds opgeschort. Indien u grote hoeveelheden van deze afvalstromen heeft, kunnen we samen zoeken naar een oplossing. Aarzel niet ons hierover te contacteren.

Wat indien u tijdelijk geen dienstverlening nodig heeft?
Indien uw zaak gesloten is of een lediging niet noodzakelijk is, gelieve ons dit via www.easywaste.be te melden. Om onze planningen in goede banen te leiden, mogen wij u vragen om dit bij voorkeur tegen dinsdag 14 april in orde te brengen? Indien u nog geen account heeft, kunt u dat via deze weg in een paar klikken aanmaken.

Voor een veilige en efficiënte dienstverlening herinneren wij u eraan om erop te letten dat uw rolcontainers voor ophaling duidelijk zichtbaar en perfect aanrijdbaar zijn op een vlakke ondergrond aan de straatkant. Zo kunnen ook zware containers vlot gemanipuleerd en geledigd worden, zelfs als onze chauffeurs genoodzaakt zijn alleen te werken. Containers vanaf 2500L worden mogelijks op een later tijdstip geledigd, wij houden u desgevallend op de hoogte.

Heropstart van ledigingen van uw garageafval


Na de Paasvakantie, vanaf maandag 20 april, starten wij terug op met de ledigingen van garageafval volgens contractuele frequentie.

Wat indien u tijdelijk geen dienstverlening nodig heeft?
In principe heeft een van onze collega’s u hier recent over gecontacteerd om voor u te kijken wat de beste oplossing is. Als dat niet zo is, dan kan u uw sluiting zoals altijd doorgeven aan uw vaste contactpersoon.


Nieuwsbericht 20 maart 2020


Aangepaste openingsuren van onze sites voor directe aanvoer


Vanaf 23 maart zijn onze sites niet meer toegankelijk voor directe aanvoer, behalve voor klanten met een contract voor directe aanvoer bij SUEZ.

Vanaf vandaag zijn er verschillende sites gesloten of hebben ze aangepaste openingsuren. Gezien de snel evoluerende situatie kunnen de openingsuren nog dagelijks veranderen. Wij zullen de informatie hieronder steeds up-to-date houden, daarom raden wij u aan om de openingsuren na te kijken alvorens zich naar één van onze sites te verplaatsen.

Awans: gesloten
Brugge: maandag tot donderdag van 6u tot 17u, vrijdag van 6u tot 16u
Erembodegem: maandag tot vrijdag van 8u tot 17u
Estampius: gesloten
Gent: maandag tot donderdag van 7u tot 16u, vrijdag van 7u tot 15u
Genk: maandag tot donderdag van 8u tot 16u, vrijdag van 8u tot 15u
Herstal: maandag tot vrijdag van 8u tot 16u30
Izegem: maandag tot donderdag van 6u tot 16u, vrijdag van 6u tot 15u
Laken: gesloten
Luithagen: maandag tot donderdag van 8u tot 16u, vrijdag van 8u tot 15u
Neder-over-heembeek: maandag tot vrijdag van 8u tot 16u
Sombreffe: maandag tot vrijdag van 8u tot 16u30



Nieuwsbericht 19 maart 2020


Opschorting van ledigingen van rolcontainers voor papier & karton, glas en PMD


Vanaf maandag 23 maart zijn wij genoodzaakt alle ledigingen van rolcontainers voor papier & karton, glas en PMD voor onbepaalde duur op te schorten. Indien u als klant over grote volumes van deze afvalstromen beschikt, kunnen we samen zoeken naar een oplossing via afzetcontainers. Aarzel niet ons hierover te contacteren.

Rolcontainers restafval of organisch afval worden verder geledigd zoals contractueel voorzien. Als u als klant een daling in activiteit ervaart, kan u indien nodig uw ophalingen tijdelijk opschorten via ons digitaal loket op www.easywaste.be. Indien u nog geen account heeft, kunt u dit via deze weg in een paar klikken aanmaken.

Voor een veilige en efficiënte dienstverlening herinneren wij onze klanten eraan om erop te letten dat uw rolcontainers voor ophaling duidelijk zichtbaar en perfect aanrijdbaar zijn op een vlakke ondergrond aan de straatkant. Zo kunnen ook zware containers vlot gemanipuleerd en geledigd worden, zelfs als onze chauffeurs genoodzaakt zijn alleen te werken. Containers vanaf 2500L worden mogelijks op een later tijdstip geledigd, wij houden u hiervan op de hoogte.

Ledigingen van rolcontainers overdag i.p.v. ‘s nachts in Brussel


Vanaf maandag 23 maart worden de lediging(en) van rolcontainer(s) restafval overdag uitgevoerd i.p.v. ‘s nachts in Brussel.

Als u als klant een daling in activiteit ervaart, kan u indien nodig uw ophalingen tijdelijk opschorten via ons digitaal loket op www.easywaste.be. Indien u nog geen account heeft, kunt u dit via deze weg in een paar klikken aanmaken.

Voor een veilige en efficiënte dienstverlening herinneren wij onze klanten eraan om erop te letten dat uw rolcontainers voor ophaling duidelijk zichtbaar en perfect aanrijdbaar zijn op een vlakke ondergrond aan de straatkant. Zo kunnen ook zware containers vlot gemanipuleerd en geledigd worden, zelfs als onze chauffeurs genoodzaakt zijn alleen te werken. Containers vanaf 2500L worden mogelijks op een later tijdstip geledigd, wij houden u hiervan op de hoogte.

Opschorting gespecialiseerde ophaling Secure Data


Vanaf maandag 23 maart wordt onze gespecialiseerde ophaling voor de vernietiging van vertrouwelijke documenten (Secure Data) voor onbepaalde duur opgeschort.

Opschorting ledigingen garageafval


Vanaf maandag 23 maart worden alle ledigingen van garageafval met een vaste frequentie voor onbepaalde duur opgeschort. In dringende gevallen is de ophaling van uw garageafval wel nog mogelijk op afroep.


Nieuwsbericht 18 maart 2020


Documenten worden niet meer ondertekend


Om fysieke contacten te beperken en elk risico op besmetting te vermijden, zullen onze chauffeurs vanaf woensdag 18 maart geen transportdocumenten of ledigingsbonnen meer overhandigen of aanbieden ter ondertekening. Deze maatregel is in overeenstemming met een recente beslissing van de gewestelijke overheden.

Let erop uw dat uw rolcontainer toegankelijk is voor een vlotte ophaling


Voor een veilige en efficiënte dienstverlening vragen wij u erop te letten dat uw rolcontainers voor ophaling duidelijk zichtbaar en perfect aanrijdbaar zijn op een vlakke ondergrond aan de straatkant. Zo kunnen ook zware containers vlot gemanipuleerd en geledigd worden, zelfs als onze chauffeurs genoodzaakt zijn alleen te werken. Containers vanaf 2500L worden mogelijks op een later tijdstip geledigd, wij houden u hiervan op de hoogte.

Zet uw ophalingen tijdelijk stop via EasyWaste


Als u een daling in activiteit ervaart, kan u indien nodig uw ophalingen tijdelijk opschorten via ons digitaal loket op www.easywaste.be. Indien u nog geen account heeft, kunt u dat via deze link in een paar klikken aanmaken en zo onmiddellijk toegang verkrijgen tot uw online dossier.


Nieuwsbericht 13 maart 2020


Naar aanleiding van de officiële communicatie van de federale regering op 12 maart 2020, wensen wij onze klanten te informeren dat SUEZ alles in het werk stelt om de continuïteit van haar dienstverlening te verzekeren.
De voornaamste bezorgdheid van SUEZ bestaat erin om de veiligheid en gezondheid van zijn medewerkers, externe partners en klanten zo veel mogelijk te waarborgen. Dit doen we door de maatregelen van de overheid nauwgezet op te volgen en te respecteren.
SUEZ wenst evenwel zijn klanten ervan te informeren dat hun diensten nog steeds zullen worden geleverd zoals gepland.

Wordt uw activiteit, als klant van SUEZ, beïnvloed of ervaart u een daling in activiteit?


Wij nodigen u uit om de frequentie van uw inzamelingen aan te passen via ons Easy Waste klantenportaal. Profiteer van de permanente toegankelijkheid van Easy Waste om uw aanvragen in te dienen. Ze zijn meteen van toepassing.

Als u nog geen account heeft, kunt u deze in een paar klikken aanmaken: https://www.easywaste.be/nl/register



Meer weten over onze acties over de hele wereld om de continuïteit van essentiële openbare diensten te waarborgen? Klik hier.